12 Mart 2010

AHUDUDULU CHEESECAKE

Öncelikle şükür kavuşturana.....Sonunda blogcudaki bakım çalışması bitti ....Hafta sonu ne zamandır denemek istediğim Leziz dergisindeki chesecakeki sonunda yaptım....Biz çok beğendik umarım sizde beğenirsiniz.....


TART MALZEME

*Bir buçuk paket yulaflı bisküvi

*100 gram oda sıcaklığında margarin

KREMA MALZEME

*750 gram labne peynir

*150 gram toz şeker

*2 yumurta

*30 gram un

*1 paket vanilya

SOS MALZEME

*250 gram ahududu

*5 çorba kaşığı şeker

*2 yaprak jelatin

YAPILIŞI

Tart için bisküvileri blendırdan geçirip un haline getirin.Margarinle birlikte yoğurun.Karışımı 20 cm lik kelepçeli kalıbın dibine bastırarak yerleştirin.

Krema için labne peynir ve toz şekeri bir kaba alıp mikser ile 3-4 dk çırpın.Yumurta,un ve vanilyayı ilave edip karıştırın.Kremayı kalıptaki tart hamurunun üzerine yayın..Önceden ısıtılmış 140 derece fırında 60-70 dk pişirin.

Sos için ahududu ve tozşekeri bir kaba alıp 5 dk kaynatın ve ocaktan alın.Daha sonra küçük parçlara ayrılmış ve soğuk suda bekletilmiş yaprak jelatinlerin suyunu süzüp karışıma sıcakken ilave edin.Jelatin eriyene kadar karıştırın ve pişen cheesecake soğuduktan sonra üzerine dökün.

Buzdolabında 1-2 saat bekletikten sonra kalıptan çıkarın.Kenarlarını hindistan ceviziyle süsleyip afiyetle yiyin....

NOT: Ben yakınlarda ahududu bulamadığım için yaprak jelatinleri soğuk suda bekletip,2 yemek kaşığı sıcak suyun içerisine atarak erimesini sağladım.Buzdolabında bulunan ahududu reçelinden 5 yemek kaşığı alarak jelatini karıştırdım..Kekimiz soğuduktan sonra bu karışımla süsledim ...Gayet güzel oldu....

Hiç yorum yok: