13 Haziran 2012

SÜTLAÇ



Bloğuma çok ara verdim biliyorum.Her defasında döndüm kesin döndüm artık son diyorum ama birtürlü devamını getiremiyorum..Çok şükür eşimin hastane günleri bitti...Evde sağlık sorunları olunca birisi hasta olunca ,bütün ailede onunla hasta oluyor..Çok zor günler geçirdik ,ama duaların gücüye ikinci kez kanser denen illet hastalığı yendik çok şükür..Rabbim eser bırakmasın,bir daha geri gelmesin inşallah.Amin..Rabbim başta bu hastalıkla mücedele eden ve hasta olan bütün kullarına şifa versin inşallah...

Bu kadar üzücü muhabbetin arkasından bir tatlı tarifi iyi gider diye düşündüm..Kızım Zeynep Cumartesi günü çizgi filmde sütlacı görünce 'Anne sen bana hiç sütlaç yapmıyosun 'diye sitemde bulununca,sabahın erken saatlerinde (8:30) kendimi mutfakta buldum..Biz çok beğendik.Umarım sizde beğenirsiniz..


SÜTLAÇ

Malzemeler
  • 1 lt süt
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 4 su bardağı su
  • 4 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 su bardağı şeker(tatlı sevenler şekerini artırabilir)
Yapılışı

4 su bardağı su ile pirinç suyunu çekene kadar pişirilir.Süt ilave edilir.Kaynatılır.Pirinç ununa kaynayan sütten ilave edilerek ılıştırılıp tencereye katılır.Beş dakika daha kaynatılır.Şeker ilave edilip bir iki dakika daha kaynatılıp servis kaselerine alınır.Afiyetle yenir.






Hiç yorum yok: